Stránka 1 z 1
Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 26.5.2013, 10:56
od nulka
CHtěla bych se zeptat jestli mohu ze sit.adapteru pro PSP .go nabíjei navigaci.Má USB konector a PSP se s tím nabíjí.Děkuji
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 26.5.2013, 11:49
od Gebič
Má 5V?
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 26.5.2013, 23:09
od vrána
Jaké údaje jsou na tom adaptéru? Hledej "OUTPUT", bude tam údaj ve voltech a v miliampérách, případně v ampérách. Navigace GO730 potřebuje napětí 5V a alespoň 1A nabíjecí proud, aby se to nenabíjelo tejden...
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 27.5.2013, 11:14
od hafca
Jestli se nabíjí prostřednictvím USB, pak těch 5V tam musí být. Jiné napětí se na USB nevyskytuje. Je to tedy jenom otázka proudu který nabíječ dodá. A s tím souvisí nabíjecí doba, čím menší proud, tím delší doba. Takže, nabíjet se tím dá a je to jen otázka času. USB v běžném PC dodá max. 0.5A a je otázkou, na jaký nabíjecí proud je nastavená regulace uvnitř navigace. Spekulovat tedy o tom, že je 1A je minimum asi nemá smysl. Smysl to má v autě, kde zdroj musí živit navigaci v chodu, kdy jde podsvícení displeje a je případně připojený RDS-TMC přijímač. Pro nabíjení při vyplé navigaci stačí i to USB s jeho 0.5A. Při takovém proudu je běžná navigace s baterkou kolem 1200mAh nabitá max. za 2.5hodiny. 1A by to bylo docela nešetrné rychlonabíjení vzhledem ke kapacitě baterek v navigaci. Snad jedině stará řada 300-710 která má baterku 2.3Ah by mohla mít větší nabíjecí proud.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 27.5.2013, 14:40
od suap
Dnešní články Lixxx se dají bez problémů nabíjet proudem 1C t.j. 1.2Ah proudem 1,2A V solidním zařízení je proudová limitace od výrobce. V autě mám USB adaptér 5V/2A a žádné problémy nejsou.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 27.5.2013, 16:27
od hafca
I když nové baterky možnost nabíjení proude 1C připouštějí, využívá se v takových zařízeních spíš sporadicky. Jedním z důvodů je zkrácení jejich životnosti a zahřívání při nabíjení takovým proudem.
A aby se tu netlachalo jen teoreticky, změřil jsem nabíjecí proud mé navigace. Ze zdroje 230V/USB/1A si bere 0.35A a z USB v PC dokonce jen 0.28A. Takže o maximálním proudu nabíječe to opravdu není. Možná, že nová řada to má jinak, ale dost bych se divil.
Ten 2A zdroj do auta se tu před časem řešil v souvislosti s USB příjímačem RDS-TMC. Tam ty 1A zdroje někdy způsobovaly zamrzání navigace a TT to řešil výměnou za ty 2A.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 27.5.2013, 19:54
od vrána
No jo, já to bral tak nějak automaticky z pohledu běžící navigace. Pokud se bude jen nabíjet vypnutá, tak opravdu stačí méně.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 28.5.2013, 19:02
od suap
Jak jsem psal a hafca potvrdil, ten nabíjecí proud si to reguluje(omezuje) samo.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 19:27
od vrána
No a to je právě ta otázka, zda baterie neodcházely kvůli nesprávné funkci regulace dobíjení... nebo zda byla vada přímo v bateriích
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 20:26
od suap
Chtělo by to změřit mezní napětí na akumulátoru při nabíjení. Lixx jsou právě nejvíc háklivé na přebíjení. Napětí nesmí překročit mezní napětí 4,2V o víc než 1%, což je pouhých 0,042V. Hlavně se musí použít spolehlivý přesný multimetr, protože laciné měřáky z marketů můžou na 20V rozsahu "kecat" klidně o 0,5V i víc.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 20:46
od hafca
Koukám, že se to nějak zvrtlo. Nikde nevidím, že by tazatelce odcházela baterka. Ptala se přece jen na to, jestli může použít jinou nabíječku než od TT. A s tím není žádný problém, alespoň já v tom žádný nevidím.
Zařízení nabíjená prostřednictvím USB konektoru co jsem měl rozebraná používají speciální IO na řízení nabíjení. Nic moc se v jejich zapojení amatérsky nastavovat nedá, spíš nic. Zvlášť, když není k dispozici servisní dokumentace. Navíc pochybuji, že tazatelka bude navigaci rezebírat a měřit napětí na baterce multimetrem za x tisíc.
Za mě bych tuhle debatu ukončil s tím, že je úplně jedno jakým USB nabíječem se navigace nabíjí. Tedy pokud to není nabíječka z tržnice, která má už nějaké zařízení na svědomí.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 21:30
od vrána
Oni výrobci své pappeinheimské (neboli zákazníky) dobře znají a proto se snad všichni kryjí tím, že v návodu neopomenou upozornit na nutnost používat jen originální značkové příslušenství
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 21:36
od hafca
A ve většině případů je to tak, že někde v Číně to vyrábí přes den pro velkou firmu jako značkové zboží. No a na noční už dělají to samé pro sebe, ale jako noname.
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 30.5.2013, 23:19
od vrána
Jasnačka, jen s tím logem je to třikrát tak drahý
. Ale někdy je třeba kvalitnější součástková základna, jindy zůstane stejný dekl a střeva jsou jinak navržená atd. Nejhorší je, když je to úplně to samý a jen platíš za značku (a kolikrát ještě pofidérní).
Re: Tom Tom GO 730 IQ
Napsal: 31.5.2013, 17:20
od suap
Máte pravdu a omlouvám se, že jsem to začal tak pitvat. Chtěl jsem jen upozornit, že provoz Lixx akumulátorů je diametrálně odlišný od článků Nixx a vyžaduje přesnou regulaci při nabíjení, což spousta běžných uživatelů ani netuší a při nekvalitních součástkách to může být příčina rychlé "likvidace" článků.