Reklamace smazané mapy
Napsal: 23.11.2007, 15:14
Zdravím, mám jen malou příhodu, která vypovídá o úrovní služeb české pobočky TOMTOM.
Na začátku tohoto roku jsem zakoupil od Vodafonu telefon HTC Artemis. K němu byl přidán TOMTOM6 + mapa Západní Evropy včetně CŘ na MikroSD 512MB kartě. Bez problémů jsem fungoval a asi za měsíc mi došlo, že potřebuji větší kartu. Zavolal jsem do TOMTOMU, zda je možný přechod na větší kartu. Bylo mi sděleno, že to není žádný problém, ať fyzicky překopíruji obsah původní karty na novou a vše poběží. Tak se také stalo a já v pohodě fungoval. Starou kartu jsem dal kamarádovi do nějakého foťáku.
Telefon jsem zálohoval, ale po půl roce používání již obnovení znamenalo i obovení přechozích chyb a špatných instalací, tak jsem se rozhodl komplet telefon smazat a nahrát vše znova. S tím, že jsem měl doma originál krabičku s DVD TOMTOM, jsem smazal všechna data v telefonu a na kartě. A začal instalovat. Když jsem došel k instalaci tomtomu, zjistil jsem že na DVD je pouze jakási utilita tomtomhome, která aktualizuje můj software, bohužel neobsahuje mapu. Zálohu jsem pro její "jasnou" nepotřebnost smazal.
Naivně jsem si myslel, že když má originální doklad o zakoupení přístroje + softu + mapy nebude problém a tomtom mi mapu bez problému dodá. Tímto začalo moje měšíční dopisování s tomtom, které skončilo nelegální vezí mapy.
Na podpoře tomtom mi bylo sděleno, že když nemám originální kartu co jsem dostal k přístroji, budu si muset stáhnout za poplatek mapu z netu (myslím 1200,-Kč). Po prohlášení, že přinesu jakoukoliv stejnou kartu a řeknu, že se je poškozená a budu jí reklamovat mi bylo lživě sděleno, že na jejich kartě je logo Tomtom (není, akrtu jsem od kolegy vzal zpět a žádné logo na ní nebylo).
Několikrát jsem telefonoval a psal, že nechci nelegálně stahovat něco, co jsem zaplatil a mám na to doklad. Byl jsem z počátku velmi mírný a zdvořílý, neboť jsem měl pocit, že takováto firma si váží svých zákazníků, a že takovýto problém vyřeší obratem. Bohužel ne. Všechny dopisy končili stejným výsledkem. Je to moje chyba a oni jí nebudou řešit. Po měsíci psaní, kdy jsem už chtěl jít reklamovat původní kartu mi došla trpělivost a stáhl jsem si nelegální mapu a nelegální verzi tomtom 6. K obojemu mál legální doklad o zakoupení.
Měl jsme pocit, že takováto firma není podobný moloch jako třeba O2 nebo UPC, kde zákazník je až na posledním místě a že se po dobrém domluvíme, ale není to tak. Protože nemám tolik času, zatím jsem neřešil s právníky, neboť mám pocit že tomtom nepostupuje korektně, ale možná se k tomu dostanu.
Máte podobnou zkušenost?
Na začátku tohoto roku jsem zakoupil od Vodafonu telefon HTC Artemis. K němu byl přidán TOMTOM6 + mapa Západní Evropy včetně CŘ na MikroSD 512MB kartě. Bez problémů jsem fungoval a asi za měsíc mi došlo, že potřebuji větší kartu. Zavolal jsem do TOMTOMU, zda je možný přechod na větší kartu. Bylo mi sděleno, že to není žádný problém, ať fyzicky překopíruji obsah původní karty na novou a vše poběží. Tak se také stalo a já v pohodě fungoval. Starou kartu jsem dal kamarádovi do nějakého foťáku.
Telefon jsem zálohoval, ale po půl roce používání již obnovení znamenalo i obovení přechozích chyb a špatných instalací, tak jsem se rozhodl komplet telefon smazat a nahrát vše znova. S tím, že jsem měl doma originál krabičku s DVD TOMTOM, jsem smazal všechna data v telefonu a na kartě. A začal instalovat. Když jsem došel k instalaci tomtomu, zjistil jsem že na DVD je pouze jakási utilita tomtomhome, která aktualizuje můj software, bohužel neobsahuje mapu. Zálohu jsem pro její "jasnou" nepotřebnost smazal.
Naivně jsem si myslel, že když má originální doklad o zakoupení přístroje + softu + mapy nebude problém a tomtom mi mapu bez problému dodá. Tímto začalo moje měšíční dopisování s tomtom, které skončilo nelegální vezí mapy.
Na podpoře tomtom mi bylo sděleno, že když nemám originální kartu co jsem dostal k přístroji, budu si muset stáhnout za poplatek mapu z netu (myslím 1200,-Kč). Po prohlášení, že přinesu jakoukoliv stejnou kartu a řeknu, že se je poškozená a budu jí reklamovat mi bylo lživě sděleno, že na jejich kartě je logo Tomtom (není, akrtu jsem od kolegy vzal zpět a žádné logo na ní nebylo).
Několikrát jsem telefonoval a psal, že nechci nelegálně stahovat něco, co jsem zaplatil a mám na to doklad. Byl jsem z počátku velmi mírný a zdvořílý, neboť jsem měl pocit, že takováto firma si váží svých zákazníků, a že takovýto problém vyřeší obratem. Bohužel ne. Všechny dopisy končili stejným výsledkem. Je to moje chyba a oni jí nebudou řešit. Po měsíci psaní, kdy jsem už chtěl jít reklamovat původní kartu mi došla trpělivost a stáhl jsem si nelegální mapu a nelegální verzi tomtom 6. K obojemu mál legální doklad o zakoupení.
Měl jsme pocit, že takováto firma není podobný moloch jako třeba O2 nebo UPC, kde zákazník je až na posledním místě a že se po dobrém domluvíme, ale není to tak. Protože nemám tolik času, zatím jsem neřešil s právníky, neboť mám pocit že tomtom nepostupuje korektně, ale možná se k tomu dostanu.
Máte podobnou zkušenost?