Už je konec září
Už je konec září
Tak jak se vám jezdí po slibovaném startu testovacího provozu ostravského centra? Už jste zaevidovali zlepšení?
Re: Už je konec září
Zatím mám pocity rozporuplné, ať už k informacím z radia nebo RDS TMC.
Uvědomuji si, že spoustu nepřesností mohou způsobit lokalizační tabulky pro RDS TMC, které nevím v jaké verzi mají v centru. Taky nevím, v jaké verzi je mám já, byť ode dneška mám mapy 725 - viz podpis.
Sleduji dost často a podrobně, jakým způsobem se do navigace s připojeným RDS přijímačem promítají dopravní situace ať už v mém okolí, o kterých mám přehled, nebo také to, co hlásí Zelená vlna Radiožurnálu nebo Rádio Impuls.
Tak např. výstavba kruhového objezdu a uzavírka ulice Dvořákova v Hodoníně v délce asi 100 metrů se mi jeví v navigaci jako uzávěra useku 1,5 km. Zajímavé je, že někdy je uzavěra signalizována na ulici Velkomoravské k silnici 55, což by mohlo být mimo délku správně, jindy na ulici Dvořákově, Úprkově a Brněnské až po křížení se silnicí 55 - což je nesmysl. Oba druhy signalizace uzavírají více než je nutné.. Zpoždění v minutách v tomto místě neukázala navigace nikdy, i když Radiožurnál hlásil 10 minut - což bylo přibližně správně.
Uzávěru mostu v obci Petrov na silnici 55 to signalizovalo pár dnů z počátku září, teď už několik dnů navigace posílá do zákazu vjezdu. Tolik to , co mohu sám ověřit.
Srovnání s hlášením rádií, ať už Radiožurnálu nebo Impuslu: Nejsem schopen posoudit, jak aktuální situace je v dopravním zpravodajství radií. Pokud si dám navigovat trasu Hodonín - Praha - Vyškov, tedy tak, abych "projel" pokud možno co nejvíce D1, pak mi to obvykle ukáže od 0 do cca 5 nebo 6 nehod na trase s tím, že zpoždění v minutách se ukáže naprosto ojediněle. Podotýkám, že defaultně mám vypnutý automatický přepočet trasy po aktualizaci dopravních informací. Jestliže tuto funkci zapnu, navigace trasu na zmíněném úseku o 20-40 km prodlouží, tedy vede mne objížďkou mimo dálnici. Paradoxem je, že zatímco na D1 bych u Velkého Meziříčí dle rozhlasu čekal např. 15 minut /navigace mi to nesignalizuje/ tak přes město VM
ztratím 45 minut /zdroj Impuls/. Přesto mne navigace vede přes město.
Včerejší kolony v délce 10 km na 45. km směr Brno navigace signalizpovala jako "pruh uzavřen" bez bližšího údaje o zpoždění, dle Impulsu se těch 10 km projíždělo cca 30 minut. Stejně tak km 194 směr Vyškov, kde doprava cca 45 minut stála, navigace hlásila "pruh uzavřen".
Můj závěr: Pokud se hlášení o době uzavírek, délce kolon a hlavně hlášení ukončení nehodových stavů nezlepši, nemá smysl zapínat automatický přepočet trasy při změně dopravní situace. Je nutné vyhodnotit to, co navigace hlásí, porovnat s vysíláním rozhlasu a zakalkulovat svoji zkušenost - a rozhodnout se sám, zda uposlechnout rádio, navigaci, obojí nebo nic. Není to chyba zmíněného centra - oni pracují s tím, co jim pověřené složky nahlásí a data vkládají do systému. Sami mohou tak maximálně na dálnicích kouknout na kamery, to je asi tak všechno - a těch kamer zatím nemají tolik, aby se dal dopravní situace zodpovědně vyhdnotit.
Takže ve srovnání před 1. zářím to vidím na pokrok nulový nebo velmi malý. V podstatě je systém RDS TMC pro navigaci nepoužitelný, respektive hlásí kolony zpožděně, v případě uzavírek Dálnice D1 buď nehlásí předpokládané zpoždění nebo v případě zapnutí přepočtu pošle do kolony ještě časově delší.... Jindy uzávěrku pruhu bez zpoždění hlásí jako uzavírku, tak nevím....
Uvědomuji si, že spoustu nepřesností mohou způsobit lokalizační tabulky pro RDS TMC, které nevím v jaké verzi mají v centru. Taky nevím, v jaké verzi je mám já, byť ode dneška mám mapy 725 - viz podpis.
Sleduji dost často a podrobně, jakým způsobem se do navigace s připojeným RDS přijímačem promítají dopravní situace ať už v mém okolí, o kterých mám přehled, nebo také to, co hlásí Zelená vlna Radiožurnálu nebo Rádio Impuls.
Tak např. výstavba kruhového objezdu a uzavírka ulice Dvořákova v Hodoníně v délce asi 100 metrů se mi jeví v navigaci jako uzávěra useku 1,5 km. Zajímavé je, že někdy je uzavěra signalizována na ulici Velkomoravské k silnici 55, což by mohlo být mimo délku správně, jindy na ulici Dvořákově, Úprkově a Brněnské až po křížení se silnicí 55 - což je nesmysl. Oba druhy signalizace uzavírají více než je nutné.. Zpoždění v minutách v tomto místě neukázala navigace nikdy, i když Radiožurnál hlásil 10 minut - což bylo přibližně správně.
Uzávěru mostu v obci Petrov na silnici 55 to signalizovalo pár dnů z počátku září, teď už několik dnů navigace posílá do zákazu vjezdu. Tolik to , co mohu sám ověřit.
Srovnání s hlášením rádií, ať už Radiožurnálu nebo Impuslu: Nejsem schopen posoudit, jak aktuální situace je v dopravním zpravodajství radií. Pokud si dám navigovat trasu Hodonín - Praha - Vyškov, tedy tak, abych "projel" pokud možno co nejvíce D1, pak mi to obvykle ukáže od 0 do cca 5 nebo 6 nehod na trase s tím, že zpoždění v minutách se ukáže naprosto ojediněle. Podotýkám, že defaultně mám vypnutý automatický přepočet trasy po aktualizaci dopravních informací. Jestliže tuto funkci zapnu, navigace trasu na zmíněném úseku o 20-40 km prodlouží, tedy vede mne objížďkou mimo dálnici. Paradoxem je, že zatímco na D1 bych u Velkého Meziříčí dle rozhlasu čekal např. 15 minut /navigace mi to nesignalizuje/ tak přes město VM
ztratím 45 minut /zdroj Impuls/. Přesto mne navigace vede přes město.
Včerejší kolony v délce 10 km na 45. km směr Brno navigace signalizpovala jako "pruh uzavřen" bez bližšího údaje o zpoždění, dle Impulsu se těch 10 km projíždělo cca 30 minut. Stejně tak km 194 směr Vyškov, kde doprava cca 45 minut stála, navigace hlásila "pruh uzavřen".
Můj závěr: Pokud se hlášení o době uzavírek, délce kolon a hlavně hlášení ukončení nehodových stavů nezlepši, nemá smysl zapínat automatický přepočet trasy při změně dopravní situace. Je nutné vyhodnotit to, co navigace hlásí, porovnat s vysíláním rozhlasu a zakalkulovat svoji zkušenost - a rozhodnout se sám, zda uposlechnout rádio, navigaci, obojí nebo nic. Není to chyba zmíněného centra - oni pracují s tím, co jim pověřené složky nahlásí a data vkládají do systému. Sami mohou tak maximálně na dálnicích kouknout na kamery, to je asi tak všechno - a těch kamer zatím nemají tolik, aby se dal dopravní situace zodpovědně vyhdnotit.
Takže ve srovnání před 1. zářím to vidím na pokrok nulový nebo velmi malý. V podstatě je systém RDS TMC pro navigaci nepoužitelný, respektive hlásí kolony zpožděně, v případě uzavírek Dálnice D1 buď nehlásí předpokládané zpoždění nebo v případě zapnutí přepočtu pošle do kolony ještě časově delší.... Jindy uzávěrku pruhu bez zpoždění hlásí jako uzavírku, tak nevím....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Už je konec září
Mám také špatné zkušenosti při cestě ze Sokolova do Karlových Varů a zpět. Než započala stavba R6 u Louček, byly dva jízdní pruhy směrem do Karlových Varů a jeden na Sokolov. Nynější situace je taková, že ve směru do KV i do Sokolova je jen jeden pro každý směr. RDS mi po cestě do KV nehlásí vůbec nic, podle mě by měla hlásit uzávěru jednoho jízdního pruhu, ale při cestě opačným směrem mi hlásí úplnou uzávěru silnice, i když tímto směrem došlo jen k posunutí jízdního pruhu do prava na krajnici. Stavba trvá už půl roku a situace s RDS je stále stejná.
TT GO 950, Europa v840.2566, RDS-TMC, navcore 9.022
Re: Už je konec září
No jedna zmena je, v moravskoslez. kraji uz pribylo celkem hodne informaci pres TMC, ale jak tak pozoruju, tak se mi zda ze hlavne jen takove kde se pracuje na silnici a jak dlouhy usek to je, ale jen nekdy aktualni zpozdeni, Nehody si myslim ze skoro vu bec. A na to ze je to v Ostrave to centrum a Rudna ulice je nejfrekventovanejsi a je ted asi od zari na 5 mistech omezeni, zuzeni a zmena smeru (frezuje se, opravuje dilatace na moste), tak v TT se objevi hlaseni jen na dvou mistech. Takze to je trochu malo Dam jim jste trochu casu.
TomTom GO930T
Re: Už je konec září
Docela by mě zajímalo, kolik stojí měsíčně provoz "centra" a jaké je jeho personální obsazení. Jako vše, tak i tyto informace jsou především o lidech. Proč někdo ze zainteresovaných nezabrousí na nějaké kvalitní fórum - třeba na toto - a nepokusí se připomínky aplikovat do praxe? Nebo proč "nekoupí" někoho, kdo by to dělal použitelnější, neb má zkušenosti. Ale to odsud asi nevyřešíme, leda by se některý z moderátorů začal ucházet o místo šéfa centra (počítám, že to bude tak za stovku hrubého).
Re: Už je konec září
Osobně si myslím, že dříve nebo později se do vstupních informací centra bude muset nějak "zakomponovat" i info od řidičů. Rozumím tomu, že někdo my mohl mít čurinu z toho, že nahlásí něco, co se ve skutečnosti neděje, tedy obecně vyřešit nějak zcestné a schválně špatné informace - dalo by se řešit např. 5, /10, 15/ řidičů zavolá jeden problém, tak to budeme brát, že se to stalo.
Zatím však pan Zvára - garant počítá se vstupem pouze oficiálních institucí /viz rozhovor s ním k oteření centra na idnes/, které však nemají žádnou motivaci tyto informace poskytovat a je nedokazatelné "zapomenutí" dodat info.
Je podle mne velkou chybou, že se nepracuje s potenciálem Zelených andělů, což je databáze registrovaných řidičů, dále s potenciálem Impulsových, kde se o kolonách dozvídám zpravidla jako první informační zdroj. V podstatě se tu supluje Globall Assisstance, která má letadla a nevím co, ale jak to funguje "napříč organizacemi" asi neví nikdo.
Zatím však pan Zvára - garant počítá se vstupem pouze oficiálních institucí /viz rozhovor s ním k oteření centra na idnes/, které však nemají žádnou motivaci tyto informace poskytovat a je nedokazatelné "zapomenutí" dodat info.
Je podle mne velkou chybou, že se nepracuje s potenciálem Zelených andělů, což je databáze registrovaných řidičů, dále s potenciálem Impulsových, kde se o kolonách dozvídám zpravidla jako první informační zdroj. V podstatě se tu supluje Globall Assisstance, která má letadla a nevím co, ale jak to funguje "napříč organizacemi" asi neví nikdo.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je konec září
K informacím, které podávají média všeho druhu, jsem ze zásady (a znalosti pozadí) velmi skeptický. Proto si některé informace ověřuji osobně.
Informace od pana J. Zváry (na dotaz ohledně využití informací od řidičů):
.......obecně máme zájem o všechny informace, které více či méně odrážejí situaci na pozemních komunikacích. Využíváme dopravní informace od řidičů - zpravodajů Českého rozhlasu, zpravodajů ÚAMK i zpravodajů ACA. Spolupráce je vždy závislá na ochotě spolupracovat.
Zároveň připravujeme systémové řešení pro tuto oblast v rámci realizace celého Jednotného systému dopravních informací pro ČR.
U informací od řidičů je podstatná jejich správnost, úplnost a kontrola. Nikdy nebudeme tyto informace distribuovat přímo, ale vždy zásadně po ověření z více zdrojů. Často totiž řidič nemá možnost nebo schopnost přesnou informaci poskytnout a ani se to od něj neočekává. Principem JSDI je kombinace informací z agendových systémů (PČR, HZSČR apod.), z telematických systémů a od řidičů. Jen tak budeme mít k dispozici co nejúplnější obrázek skutečné situace na komunikacích v reálném čase.
Ještě chvíli to bude trvat, ale pracujeme usilovně ............
Nezbývá než popřát, aby se to podařilo co nejdříve a ke spokojenosti řidičů.
Informace od pana J. Zváry (na dotaz ohledně využití informací od řidičů):
.......obecně máme zájem o všechny informace, které více či méně odrážejí situaci na pozemních komunikacích. Využíváme dopravní informace od řidičů - zpravodajů Českého rozhlasu, zpravodajů ÚAMK i zpravodajů ACA. Spolupráce je vždy závislá na ochotě spolupracovat.
Zároveň připravujeme systémové řešení pro tuto oblast v rámci realizace celého Jednotného systému dopravních informací pro ČR.
U informací od řidičů je podstatná jejich správnost, úplnost a kontrola. Nikdy nebudeme tyto informace distribuovat přímo, ale vždy zásadně po ověření z více zdrojů. Často totiž řidič nemá možnost nebo schopnost přesnou informaci poskytnout a ani se to od něj neočekává. Principem JSDI je kombinace informací z agendových systémů (PČR, HZSČR apod.), z telematických systémů a od řidičů. Jen tak budeme mít k dispozici co nejúplnější obrázek skutečné situace na komunikacích v reálném čase.
Ještě chvíli to bude trvat, ale pracujeme usilovně ............
Nezbývá než popřát, aby se to podařilo co nejdříve a ke spokojenosti řidičů.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Už je konec září
K poslední větě Jiráskova příspěvku: Ano, stoprocentní souhlas.
cit.: Využíváme dopravní informace od řidičů - tak to je výrazný posun, v mnou uváděném rozhovoru pro idnes nic takového nebylo...
Až pojedu po dálnici, a RDS TMC mi oznámí, že mám sjet z trasy oprávněně, z důvodu kolony /nehody, opravy/ v mém směru, a až to sjetí bude v konečném důsledku rychlejší, než čekání v koloně, pak bude dosaženo cílového stavu... Kéž by to platilo nejen pro dálnice, ale i pro silnice ALESPOŇ 1. třídy.
Mmch - už kdysi na začátku debaty o RDS jsem se zde na foru ptal, kam posílat hlášky o "nesmyslech" z RDS TMC. Zatím jsem se odpovědi nedočkal - globall assistance s tím nechce nic mít, radio Impuls je samo pro sebe, zelená vlna to také nechce. Tak kam, ví někdo ???
cit.: Využíváme dopravní informace od řidičů - tak to je výrazný posun, v mnou uváděném rozhovoru pro idnes nic takového nebylo...
Až pojedu po dálnici, a RDS TMC mi oznámí, že mám sjet z trasy oprávněně, z důvodu kolony /nehody, opravy/ v mém směru, a až to sjetí bude v konečném důsledku rychlejší, než čekání v koloně, pak bude dosaženo cílového stavu... Kéž by to platilo nejen pro dálnice, ale i pro silnice ALESPOŇ 1. třídy.
Mmch - už kdysi na začátku debaty o RDS jsem se zde na foru ptal, kam posílat hlášky o "nesmyslech" z RDS TMC. Zatím jsem se odpovědi nedočkal - globall assistance s tím nechce nic mít, radio Impuls je samo pro sebe, zelená vlna to také nechce. Tak kam, ví někdo ???
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je konec září
Osobně využívám odkaz na http://www.dopravniinfo.cz/default.aspx nahoře v liště.
- Přílohy
-
- dopravniinfo kopie.jpg (19.53 KiB) Zobrazeno 20022 x
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Už je konec září
díky, je od nich nějaká odezva?
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je konec září
Rychlost reakce mne až překvapila, p. Zvára se ozval do druhého dne. A to nebylo poprvé, komunikoval jsem s ním již v minulosti. Pouze ho lituji - mám pocit že vše řeší pouze on.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Už je konec září
Dejme tomu, že řada řidičů chce spolupracovat. Jak se zdá, z Impulsu se tam data zřejmě nedostávají a stačí tedy zavolat na linku Zelené vlny 800 122 012 a teoreticky by se info po patřičném ověření mělo objevit v systému RDS TMC.Jirásek píše:pan Zvára: .......obecně máme zájem o všechny informace, které více či méně odrážejí situaci na pozemních komunikacích. Využíváme dopravní informace od řidičů - zpravodajů Českého rozhlasu, zpravodajů ÚAMK i zpravodajů ACA. Spolupráce je vždy závislá na ochotě spolupracovat.
Teď už stačí jen naučit řidiče informace podávat a tuto linku využívat a je vymalováno. Zatím mi však info na Impulsu přijde mnohdy přesnější, včasnější než hlášení Zelené vlny na Radiožurnálu - odkud tedy centrum také čerpá data.
Možná by Dopravní centrum mělo dát o sobě vědět podstatně více a nabídnout řidičům, kde a jak přijímá info - předpokládám, že mimo odborné veřejnosti a možná komunity zde mnozí amatérští řidiči ani nevědí, že nějaké centrum existuje. Zatím se centrum prezentovalo velkou slávou při zprovoznění tabule na dálnici, ale z praktického hlediska je to asi vše.
Přesto tomuto systému fandím a snad to bude mít do budoucna větší smysl, než v tuto dobu.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je konec září
Nevím, jak to funguje u Impulsu. U Zelení vlny (Global assitance) jsou vlastně dvě možnosti - registrovaní zpravodajové s regisrovaným číslem telefonu a anonymní (neregistrovaní). Vždy ale určitě probíhá jakási kontrola pravdivosti, která může být u registrovaných a ověřených (častěji přispívajících) menší. U Impulsu to asi příliš neřeší, proto jsou "rychlejší".
Pro "státní", garantovaný, informační systém musí být kontrola pravdivosti informací od těchto uživatelů logicky daleko důkladnější, z více zdrojů. Tím se samozřejmě prodlužuje čas uveřejnění informace.
Daleko větší problém vidím v aktuálnosti uveřejňování různých krátkodobých uzavírek, omezení a prací na vozovce. Setkal jsem se již několikrát se situací, kdy RDS/TMC hlásí práce na silnici (případně i tímto způsobené kolony), které však neprobíhají a vozovka je plně bez problémů průjezdná (noční období, víkendy). Jsou to různé údržby, kdy jsou krátkodobě uzavřeny např. části jízdních pruhů na dálnici. To potom člověk neví, má to objet (je tam kolona) nebo to risknout a předpokládat nulové zdržení. Toto je z hlediska informačního systému pouze lidský faktor - včasné nahlášení skutečného počátku a ukončení prací na vozovce ze strany údržby. Tady předpokládám právě ono výrazné zlepšení s ukončením zkušebního provozu a nájezdem na ostrý provoz od 1.1.2009.
Další problém vidím v hlášení nehod (pravděpodobně ze strany policie). Nechce se mi věřit, že dopravních nehod je, dle informačního systému, tak málo. Pokud občas najedu na http://www.dopravniinfo.cz, jsou tam, a to skoro výjmečně, pouze 1 - 2 nehody v rámci celé ČR. To jezdíme tak dokonale? Moje laická představa je taková - policie přijede na místo nehody a po zajištění bezpečnosti nahlásí místo události na centrálu (ta vydá signál do systému), po skončení vyšetřování a plném zprůjezdnění opět nahlásí ukončení problému (informace ze systému je odstraněna). To je ale asi pouze zbožné přání.
Kurňa, to jsem se
Pro "státní", garantovaný, informační systém musí být kontrola pravdivosti informací od těchto uživatelů logicky daleko důkladnější, z více zdrojů. Tím se samozřejmě prodlužuje čas uveřejnění informace.
Daleko větší problém vidím v aktuálnosti uveřejňování různých krátkodobých uzavírek, omezení a prací na vozovce. Setkal jsem se již několikrát se situací, kdy RDS/TMC hlásí práce na silnici (případně i tímto způsobené kolony), které však neprobíhají a vozovka je plně bez problémů průjezdná (noční období, víkendy). Jsou to různé údržby, kdy jsou krátkodobě uzavřeny např. části jízdních pruhů na dálnici. To potom člověk neví, má to objet (je tam kolona) nebo to risknout a předpokládat nulové zdržení. Toto je z hlediska informačního systému pouze lidský faktor - včasné nahlášení skutečného počátku a ukončení prací na vozovce ze strany údržby. Tady předpokládám právě ono výrazné zlepšení s ukončením zkušebního provozu a nájezdem na ostrý provoz od 1.1.2009.
Další problém vidím v hlášení nehod (pravděpodobně ze strany policie). Nechce se mi věřit, že dopravních nehod je, dle informačního systému, tak málo. Pokud občas najedu na http://www.dopravniinfo.cz, jsou tam, a to skoro výjmečně, pouze 1 - 2 nehody v rámci celé ČR. To jezdíme tak dokonale? Moje laická představa je taková - policie přijede na místo nehody a po zajištění bezpečnosti nahlásí místo události na centrálu (ta vydá signál do systému), po skončení vyšetřování a plném zprůjezdnění opět nahlásí ukončení problému (informace ze systému je odstraněna). To je ale asi pouze zbožné přání.
Kurňa, to jsem se
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Už je konec září
TO je stejný problém, jako značky práce na silnici a omezení na 30 v neděli odpoledne, přitom je silnice bez omezení průjezdná a nikdo nemaká, je to v lidech - někdo má snad za povinnost značky umístit, ale v případě odstranění příčina omezení je odstranit. Stejné je to i s daty pro RDS.Jirásek píše:Daleko větší problém vidím v aktuálnosti uveřejňování různých krátkodobých uzavírek, omezení a prací na vozovce. Setkal jsem se již několikrát se situací, kdy RDS/TMC hlásí práce na silnici (případně i tímto způsobené kolony), které však neprobíhají a vozovka je plně bez problémů průjezdná (noční období, víkendy).
Jinak plný souhlas, není co dodat.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Už je konec září
Dnešní situace:
D1, Velké meziříčí, směr BRNO, uzavřen jeden pruh, Zelená vlna i Impuls hlásí celý den kolony.
V 19:43 kolona 25 km, zdroj informace Martina Podveská z Globall assistance na rádiu Impuls v přímém telefonickém vstupu.
Má navigace pro trasu Praha Brno hlásí pouze uzavřený pruh někde kolem 15 km , tedy zřejmě sjezd na Jesenici a dále nějaký problém na km 194 - o Meziříčí a koloně ani píp....
Tak kde je problém? V navigaci, v systému RDS TMC nebo v lokalizačních tabulkách nebo v lidech v Centru dopravních informací? Kolona 25 km je dle mých zkušeností z dálnice čekačka tak asi 2,5 - 4 hodiny minimálně. /O prázdninách 3,5 km kolona cca 40 min.../
Kdyby mne RDS TMC pustilo do 25 km kolony, pak by asi přijímač letěl brzy za svodidla.....
Proč to sem dávám? Chci se zeptat na konkretní zkušenosti uživatelů - máte někdo kladný ohlas na RDS TMC a data z něj proudící????
D1, Velké meziříčí, směr BRNO, uzavřen jeden pruh, Zelená vlna i Impuls hlásí celý den kolony.
V 19:43 kolona 25 km, zdroj informace Martina Podveská z Globall assistance na rádiu Impuls v přímém telefonickém vstupu.
Má navigace pro trasu Praha Brno hlásí pouze uzavřený pruh někde kolem 15 km , tedy zřejmě sjezd na Jesenici a dále nějaký problém na km 194 - o Meziříčí a koloně ani píp....
Tak kde je problém? V navigaci, v systému RDS TMC nebo v lokalizačních tabulkách nebo v lidech v Centru dopravních informací? Kolona 25 km je dle mých zkušeností z dálnice čekačka tak asi 2,5 - 4 hodiny minimálně. /O prázdninách 3,5 km kolona cca 40 min.../
Kdyby mne RDS TMC pustilo do 25 km kolony, pak by asi přijímač letěl brzy za svodidla.....
Proč to sem dávám? Chci se zeptat na konkretní zkušenosti uživatelů - máte někdo kladný ohlas na RDS TMC a data z něj proudící????
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...